Nieuws & events

Hoe beelden bijdragen in het buitengewoon onderwijs

04/05/2018

"Met beelden wordt alles voor mijn leerlingen sneller duidelijk en kunnen ze de informatie beter verwerken", aldus leerkracht en opvoedster Anke Devillé, wiens leerlingen te kampen hebben met een spraak- en taalstoornis.

Anke geeft les in Kasterlinden, een school en internaat in Brussel die buitengewoon onderwijs type 6, type 7 en type 9 aanbiedt in kleuter, lager en secundair. "Als ik op de meer klassieke manier lesgeef en dus gewoon vertel voor de klas, hebben zij het vaak moeilijk om te volgen. Beelden zijn daarom een grote troef en ook ondertiteling kan voor mijn leerlingen veel betekenen."

Dit toont eens te meer hoe beeld en geluid de lespraktijk kunnen ondersteunen. Met deze 30.000e leerkracht die van Het Archief voor Onderwijs gebruikt maakt, komt ons streefdoel ‘elke dag in elke klas’ weer een stap dichterbij.